Mandelkage m. hindbær og hvid chokolade

Jeg er virkelig helt enig med mig selv når jeg siger at denne kage er en meget, mega, enormt lækker lækker kage!! Hihi..den er perfekt til dessert og kombinationen af mandler, hindbær og hvid chokolade er ubeskrivelig! Den smager mindst lige så godt som den ser ud…hvis ikke bedre ;)

Opskriften er Meyers!

Kagen kan fint holde sig op til 3 dage i køleskabet.

1 stk i en 24 cm springform
Mandel-/hindbær-/hvidchokoladekage-video
Du skal bruge:
5 æggeblommer
200 g sukker
2 tsk vanillesukker
150 g smør
100g hvid chokolade
200g friske hindbær (jeg er bange for at de frosne indeholder for meget væske)
250g mandelmel eller fintmalede mandler (hinden behøver ikke at fjernes)
2 spsk hvedemel
2 æggehvider

Sådan gør du:

  1. Pisk æggeblommer, sukker og vanille til en lys og luftig masse.
  2. Smelt smør og hvid chokolade over vandbad.
  3. Pisk hviderne stive.
  4. Vend hindbærene i æggesnapsen.
  5. Vend så chokoladesmørret i, så mandel- og hvedemel og tilsidst forsigtig æggehviderne. 
  6. Smør en springform og hæld dejen i.
  7. Bag kagen ved 175 grader i 30-40 min til den er gylden på toppen, men fast i midten. 
  8. Lad den køle af inden servering :)